onsdag 25 juli 2012

Varning för trädgårdsnördar!



Tillbaka på hemmaplan. Efter flera härliga dagar i nollåttornas land. Där tiden flugit iväg med snabba,
hastiga steg. Tiden som tillbringats i släktens och goda vänners lag.
Med ångbåtstuffande på Mälaren, bilkörning på Lådbilslandet och med att
lära svåger att äta Flygande Jakob. Bara det värt att få ha med i sitt cv.
Och så fika förstås. Och så lite mera fika och så ännu mera fika....


Härliga dagar, som fick ett alldeles för snabbt slut. Lite sorgset, med tanke på att det dröjer tills nästa gång.
Fast ändå - borta bra, men hemma bäst.

 

Förvånar mig själv vid hemkomsten kring midnatt, genom att gå ut se efter mina växter.
Se efter överlevnaden (tack vare svärmor) och se hur de flesta har frodats.
Jag inser att jag börjar bli som mamma min - en trädgårdsnörd. Och att det inte är för inte,
 som Äppelfabriken var min favoritutflykt under Stockholmsdagarna.