tisdag 17 juli 2012

Glass i stora lass

Jag vet inte om det är dagens glassintag som fått min skrivarlust tillbaka. Men så är det.
Och glass har jag ätit. Den bästa. Glassen på Lilla Glassfabriken går inte av för hackor.
Det gör den inte. Helt ärligt skulle jag lätt kunna sätta i mig en burk, eller två,
av deras Rocky Road ikväll. All by myself.


Det är ingen hemlighet att vår familj heter Glassmonster i mellannamn. Och fast vädret inte har varit stekhett och bjudit på solbränna, så funkar glass ändå. Liksom en utflykt till Hammars lekplats, där våra små sjörövaryngel fått härja fritt.
Jodåsåatt.



Sjörövarungar och glass i stora lass - så håller vi sommaren vid liv.

3 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vad underbart! Kom an kom an pirater, med era bomber och granater! för att citera Pippi :)

Therese Meijer sa...

Ser härligt ut med glassen :)
Kul lekplats! var hittar man den?
kram Therese M

TITTILINA sa...

Det finns i närheten av Sibbarps camping. Den kallas Hammars lekplats eller Hav- och strandlekplatsen. Kolla länken, där finns även vägbeskrivning.

http://www.malmo.se/Medborgare/Idrott--fritid/Ung-Fritid/Lekplatser/Hav-och-strand.html

Kram