fredag 6 juli 2012

Date med Sven

Semesterns tråkigaste date är avklarad. Besöket hos Sven. Han i sig, är trevlig och mänsklig och äter choklad som vanliga människor. Men han är tandläkare och på sådana dejter får man vifta lite extra med sina dineros.

"Mera tandtråd och mindre godis". Tråkigt men sant. Eller det är ju upp till mig. Men han är klok den där Sven (han äter ju choklad). Så jag ska rätta mig in i tråkledet. Äta mindre godis (kanske) och bli flitigare med tandtråden. Och inte bara två veckor innan och två veckor efter daterna med Sven.


Hejarop efterlyses, tack!

Obs! Bilden har inget med Sven att göra. Det är bara en lycklig kronhjortshanne
som inte äter godis och därmed slipper tandtråd.



5 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Jag hejar på dig! Lycka till :)

TITTILINA sa...

Tack snälla, det behöver jag.

Gottegrisen sa...

Känner igen det där med att helt plötsligt bli flitig med tandtråden två veckor innan det är dags att gå till tandläkaren och sen håller det i sig ett kort tag efteråt också. Det dummaste är väl ändå att på frågan "Använder du tandtråd?" svara "Ja!". Jag rodnar varje gång och inser att tändernas status avslöjar mig.

Kanel & Cayenne sa...

Heja heja dig och tandtråden och heja Sven! Det går, jag lovar, jag är ett levande exempel. :) Jag har gift in mig i en tandläkarfamilj (både svärmor OCH svärfar är tandläkare) och inför dem vill jag ju inte skämmas. :) Enda fördelen med det är gratis tandvård. Kram

TITTILINA sa...

Gottegrisen: Skönt att jag inte är ensam om tandtrådsslarvandet. Jag brukar dock vara ganska ärlig och svara att jag "gör det i perioder" :-)

Nellie: Oj, vilket äktenskap du gett dej i kast med :-) Då finns det kanske hopp för mig oxå?