onsdag 11 juli 2012

Nog sjutton är det sommar

Igår kröp jag runt bland jordgubbsplantorna ute på landet och plockade dess röda bär. I sällskap med mina barn förstås. Den ena med ackordsug i fingertopparna och överraskande snabb. Den andra nöjdast över att mamman kastade ner några bär i hennes kartong med jämna mellanrum.

Igår pumpade jag mina lårmuskler fulla med mjölksyra. Cykeltur ute på blåsiga fält, i motvind, med cykelkärra, två barn och några kilo jordgubbar - det är ingen lätt match. Det är det inte.
Men ändå värt det alla dagar i veckan, för mys i sjävplockningslandet.


Igår stämdes våra röster upp i allsång/snack (20-80%) på hemmaplan med vänner.
Utan Måns vid kanalen. Men med påspringning av en skön bloggarböna.
Vi, med en son som tänkt "snacka med L och L (kompisarna) nere på stranden. Och dricka öl"?!
(hur gammal tror han att han är?)


Även om solen inte är med oss alla dagar, så nog sjutton är det sommar. Alla gånger.
Man kan välja att ta vara på den, eller vara bitter.
Vi kör på första alternativet.



4 kommentarer:

House number 11 sa...

Härligt! Precis så ska den tas, den där sommaren!
Kram Jenny

Pernilla sa...

Imorgon ska vi till självplockningen :-).

Limetwig sa...

Hahaha! Rajrajrajrajraj rajraj raj...
Man måste absolut göra det bästa av situationen helt klart! Och det där vädret... det brukar ju va bra när det väl gäller som i går kväll tex ;) Ha det gött! Åse

mitt liv som jag sa...

Åh så härligt det låter! Och det där med cykelkärra med 2 barn och last i är jobbigt, jag håller så med dig. Ha det fortsatt bra! Kram Jennifer