torsdag 12 juli 2012

Bo i tält



Halvsomriga dagar som dessa, skrider jag runt i min svarta långklänning
och känner mig som en grekisk gudinna.
En gudinna som smyger framtill kylskåpet och smusslar in några bitar av reservchokladen.
Ser till att ha radion på skränig nivå, så att inte lillan ska höra mitt försiktiga prasslande.

Jag älskar att skrida runt i den där gudinneklänningen.
Löst och ledigt, utan att sitta åt nånstans. Men ändå elegant.
Känns som att bo i ett tält. Ett tält som man vill vistas i såväl natt som dag.

3 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vad fin du är! Fler borde ha gudinneklänningar, det är ljuvligt! Jag har en röd med lite guld på :)

TITTILINA sa...

Tack, kära du! Hoppas få se din gudinneklänning snart. I en blogg närar dig.

Kanel & Cayenne sa...

Härligt med sådana plagg. Den ser supersnygg ut. :) Kram /Nellie