torsdag 27 december 2012

Att låtsas att det är juldagen


Vi låtsas att det är juldagen. Och gör så lite som möjligt.
Äter sista resterna av julmaten och fortsätter med att moffa sötsaker.
Det är ju bara jul en gång om året.
Och eftersom vi varit på resande fot i dagarna tre,
slafsar jag runt i årets bästa julklapp, som jag vägrar släppa taget om.
Tar ett rejält tag i pluggeriet, för nu brinner det i knutarna kan ni tro.
Ligger lite på soffan och äter lite fler praliner.
 
Tänk om livet kunde vara så här jämt.
Praliner, gemensam familjeledighet och lite mer mañana, mañana...

6 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Härlig bild!
Välbehövlig ledighet, här kör vi slapparkväll med godsaker oxå ;)
Kram Suss

Helenas enkla vardag sa...

Förstår att du trivs i nattlinnet! Jag har morgonrocken och den är super!
Vi är kvar här tills lörd efm! Planerna är att åka över till köpenhamn i morgon en stund!
Annars inga planer! Har du vägarna hitåt kan vi ju säga hej!
Kram Helena

CreandoPhoto sa...

Underbart nattlinne! Älskar mitt!

mitt liv som jag sa...

Ja du, tänk om man kunde ha det så lite oftare i livet, det skulle jag inte tacka nej till :).

Ha det gott och fortsätt njut! Kram Jennifer

Allt och/eller Inget sa...

Vilken fin julklapp! Jag gillar verkligen fina pyjamas och morgonrockar osv, det är mys det. Jag fick en pyjamas i julklapp. Mjukmjuk sak.

Kram Linda

Tant Emma sa...

Mysigt! :)