lördag 22 december 2012

It´s beginning to look a lot like Christmas

Dan före dan före dopparedan och hela familjen är ledig. Äntligen.
Jag lyssnar på min nya julfavorit för i år - Michael Bublé,
medans pyromanbarnen klättrar på väggarna som duracellkaniner och sjunger
"tänd ett ljus och låt det brinna, låt inte brandbilen hinna..."
 
Vi styr kosan traditionsenligt in mot stan. 
Åker karusell, förlorar oss i alla ljus och marschaller i mörkret.
Hälsar på hos den röde och hans fru, för en sista önskan inför jul.
Sonen önskar sig Lego. Dottern en Barbie.
Jag önskar mig mysiga dagar med mina nära och kära.
 
 
Trots kylan, även den traditionsenlig, sticker saknaden till i mig.
Saknaden efter att bo i stan och saknade efter alla fikaställen.
Den varar bara en stund, sen skakar jag av mig den och ägnar mig åt julstämningen istället.
Och sjunger som Mr Bublé "it´s beginning to look a lot like Christmas..."

Inga kommentarer: