tisdag 18 december 2012

Den viktigaste klappen

Halsflussen har anlänt till vårt hem, så jag och lil´sis
skrider runt i nattlinne. På väg att ge oss i kast med lite julbestyr.
Julkorten är skickade.
Julklapparna är köpta.
Utom den viktigaste. Ett måste!
Så det gör vi nu och lyssnar till Min bön.
Om och om igen. Och om igen.
Ryser av de vackraste röster. Och tappar nästan andan en stund.
 

 
Den kommer att stå på repeat under alla timmar som jag ska härja runt med julgranslingan.
Tvåhundra juleljus.
Jo det är i-landsproblem som heter duga det.
Halsfluss (jo, vi hamnade hos snyggo-doktorn igår) och en förbannad julgransslinga.
 
Glöm bara inte dom som har u-landsproblem. På riktigt.
Glöm inte den viktigaste klappen.
 

4 kommentarer:

Ida sa...

Usch stackare, nu hoppas jag ni hinner bli krya till helgen och de mysigaste dagarna. Såg dig i byn igår utanför apoteket, stackare! Och blev hemskt nyfiken på vem som är snygge-doktorn, honom har jag inte hamnat hos än :) Kram

mitt liv som jag sa...

Usch och fy för halsfluss, krya på dig! Kram Jennifer

TITTILINA sa...

Tack Jennifer för omtanken, men än så länge är det "bara" lilltjejen som fått det.
Kram

Allt och/eller Inget sa...

Usch för halsfluss, hoppas den ger sig iväg till julafton! Lycka till med juleljusen och övrigt julstök. Jag börjar känna att det är nära nu...

Kram Linda