söndag 9 december 2012

Snöstorm


Den skånska snöstormen drar in över oss och vi håller oss mest inomhus.
Försöker städa ikapp lite och bjuder in vänner på adventsfika.
Barnen åker pulka i backarna utanför, medans vi vuxna sippar på varma drycker
och smider planer för mer vinter och snö.
Jo, vinter och snö, skidskola och färdsätt.

(inspirerad av Caro-lines, som säljer underbara ljusstakar här)
 
Om några veckor drar vi iväg på skidsemester.
Fyra barn och fyra vuxna. För att äta praliner, dricka spetsad varm o´boy,
gå runt i svettiga underställ, svira nerför backarna (läs ploga för min del)
och myspysa i massor.

 

4 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ja idag har varit en riktig innedag. Jag var bara ute för att skotta uppfarten. Massa snö hade blåst in mot vårt hus. Pulkan ja, vi fick med den hem igen, det visade sig att min pappa hade en också. Bra va? :)

mitt liv som jag sa...

Åh så mycket fina bilder du visar.

Åh vad roligt att få åka på skidsemester, alltid kul att ha något sådant att se fram emot :).

Ha det gott i snön! Kram Jennifer

Anonym sa...

Åh, så fantastiskt fin ljusstaken blev! Kram Hanna

TITTILINA sa...

Tack :-)