torsdag 6 december 2012

En torsdag som denna...

 
.... bär jag stolt och försiktigt hem mina egenstöpta stearinljus som jag gjorde igår.
 
Struntar i alla måsten och somnar en stund framför Bolibompa.
Taktikvilar inför kvällens julfest.
 
Hejdar lil´sis som öppnar luckorna i chokladkalendern för att "se om alla är kvar".
 
Rafsar runt i garderoben och muttrar: "jag har ingenting att ha på mig!"
Iallafall inget som man inte får köldskador av.
 
Men julfest blir det i vilket fall som.
Med eller utan toppdress.
 
En torsdag som denna.

6 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina ljus du gjort! Det var längsedan jag gjorde egna ljus! Ett riktigt piller och kladdgöra vill jag minnas!
Ha så kul på festen kram Helena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Egenstöpta ljus är de bästa. Så kul att det finns någon gammal tradition kvar i modern tid. :) Hoppas det blev en trevlig julfest och att du slapp frysa. Kram

Fru Sederblad sa...

Egenstöpta stearinljus? Undras hur många vuxenpoäng det är på det ;-)?

Ida sa...

Ha ha "se om alla är kvar" den var gullig.. Hoppas du fick en trevlig kväll!! Kram Ida

mitt liv som jag sa...

Oj vilken fin bild på fina ljus.

Hoppas julfesten blir skoj! Kram Jennifer

Queen of Kammebornia sa...

Vilka fina ljus! Hoppas du får en fin och rolig kväll!