tisdag 4 december 2012

En smula dårskap

 
Stiger upp strax före halv sex på morgonen, för att nätshoppa.
Halv sex! Tydligen får femtioprocentsreor den effekten på mig.
Jag vet, en smula dårskap - jag erkänner.
Men först till kvarn, får först hamstra.
Och jag hamstrar julklappar, vinterjacka till nästa säsong och vardagskläder.
Kläder som treåringen jublar över när jag visar dom på skärmen under eftermiddagen.
Och kläder som hon dissande säger "inte den". Puh!
 
 
Det är mycket som ska göras i december. Förutom nätshopping.
Det är julklappar som ska köpas och slås in.
Julkort som ska skickas.
Och så lite julpyssel på det. Och bak förstås.
Vet i ärlighetens namn inte hur det ska gå ihop.
Men med några smulor dårskap till, så går det nog vägen.
Och jul blir det visst i vilket fall som. Med eller utan dårskap.
 


2 kommentarer:

House number 11 sa...

Men så morgontidig som du kan vara så går det säkert ihop!;) men stanna upp och njut och andas också!
Kram Jenny

mitt liv som jag sa...

Ja har samma fundering som du, hur tusan ska man hinna med allt?!
Bra gjort att kliva upp och fynda sådär, och som du säger, jul blir det ju i alla fall och jag hoppas du hinner med att njuta också :-)!
Kram Jennifer