tisdag 22 januari 2013

Annars då?

Jodå, det är kallt som i Sibirien. Soligt och förbaskat härligt, trots nitton grader minus.
Tant årgång 71 och tant årgång 75 har jäklar i min låda tagit sig upp i släpliften och tagit sig ner för blå backe utan att ramla. Dock omkörda av en och annan snorbobbe.
Men förbaskat stolta över våra insatser.
Och förbaskat stolta över våra små knattars framsteg. (Snart omkörda även av dom).
Som är under förvandling från Bambi på is, till Stenmark himself.

Vi äter Pasta Carbonara och dricker rödvin på en tisdag.
Får gratis januarisolbränna i backen och äter på tok för mycket godis.
Man måste bara älska det här livet 
- att ta det manjana och strutta runt i långkalsonger och fettigt hår.

Jag är iallafall totally hooked! 
Och känner att det här, det måste verkligen göras om.




5 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Härligt liv!

Kram Lena

mitt liv som jag sa...

Härligt! En vit vecka önskar jag mig nu, underbart att få vara ute, käka våfflor, åka skidor, dricka vin.

Ha det fortsatt riktigt bra! Kram Jennifer

CreandoPhoto sa...

Helt underbart! Om tre veckor åker vi :)

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ni har det bra i vinterland med andra ord. :) Härligt att höra! Kram

Allt och/eller Inget sa...

Fettigt hår, fniss. Roligt skrivet. Kom att tänka på att jag skulle beställa torrshampo :)

Ha det bäst!

Kram Linda