tisdag 1 januari 2013

Nyårsdagen

Årets första dag.
Årets tråkigaste dag. Alla kategorier.
Grått, ödsligt och deprimerande.
Jo lika säker som fyrverkerierna var igår, är ödsligheten lika säker idag.
 
Så jag piffar till dagen med att leka Fru Duktig.
Slänger ut julgodiset, ger mig ut på en löparrunda in duggregnet
och är extra noga med tandtråden.
Massa bra saker som jag skulle kunna ha som nyårslöften,
men som jag ändå bara kommer att bryta.
Så jag struntar i just dom löftena och leker Fru Duktig bara för en dag.
 
Gottar ner mig i bilderna från gårdagens baluns,
och tänker att tjo var det livat i holken, i måndags.
Så där lite lagom livat. Förstås.
 
 
Med glitter och glamour...

 
......Gang Nam Style....
 
 
.....galenskap....
 
 
....fyrverkeri och tomtebloss.
 
 
 

 

6 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Ja nog är det allt bra grått idag och snön den smälter, trist.
Men ni såg ut att ha det skoj igår, härliga bilder!

Ha det gott trots att det är tristaste dagen! Kram Jennifer

Nellie - the Flying Hippo sa...

Gott Nytt År fru Dukitg (om än bara för idag)! Kram

Lena - gott for sjalen sa...

Duktiga du sojm tog en löprunda. Själv nöjde jag mig med en långpromenad.

Låter som att ni hade en kanonkväll!

Kram Lena

Home2tiny sa...

Vilket nyårsparty, härligt. Den där löparrundan får vänta tills i morgon, men du har varit bra duktig. Ha en fin start på 2013. Kramisar Tina

CreandoPhoto sa...

Härliga bilder, härliga minnen :)

Och du, då är vi kursare...eller ja, jag har varit inskriven på kursen ett år men liksom kommit av mig :)

kramar

TIDSOPTIMISTEN sa...

Härliga bilder från nyårsafton ;) önskar dig en god fortsättning på det nya året och tantråden jag, bra att du påminde mig ;)

Kram Ullis