torsdag 3 januari 2013

Hur ska det gå till?

Tre dagars ledighet kvar.
Tre dagars sovmorgnar kvar.
Sen ska man lägga sig i tid och stiga upp i ottan.
 
Hur det nu ska gå till?
Och vad det nu ska vara bra för?
Jag trivs så rackarns bra med livet som nattsuddare och chokladoman.
 
Har ju det så himla bra när jag går på Tutankhamun´s utställning med mina två barn
och sedan bara råka ramla in på Emporia.
Trots att jag dyrt och hederligt lovat mig själv att inte åka dit förräns mars-april.
Som det kan gå, när mannen istället ägnar sig åt bilköp
och släpper oss andra tre, vind för våg på arenaområdet.
 
 
Och sen komma hem å ha fått paket. Med något jag hemlighållit för mannen.
Inte för att det är till honom, utan för att det är en-icke-så-nödvändig-sak.
Men det känns mycket lättare att bekänna när han gjort en mycket dyrare affär idag.
Mycket lättare att bekänna...
 
Men tanken på att den sköna ledigheten snart är slut,
det är svårare det.

9 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

jaa du! jag började jobba idag, gick rätt bra trots allt! Men tycker också det är onödigt att behöva gå upp tidigt! jag förstår att du hittade saker på Emporia, sedan att det kommer hem saker man har beställt också, Ja nu får du nog hålla dig hemma resten av månaden!
Tyvärr är det samma här! har klickat hem lite många grejer så nu får jag lugna mig!
Kram Helena

Lena - gott för själen sa...

Är det inte rätt onödigt ändå, det här med att behöva jobba!?

Kram Lena

Erik och Nellie sa...

Jag håller med dig, vill gärna vara ledig längre. Det var minsann inte illa med Emporia, ny bil och hemligt paket på en och samma dag. Vad tyckte du om Emporia? Kram

Home2tiny sa...

Började jobba idag, men hade gärna varit hemma några dagar till o fortsatt mysa. Hmm undrar vad det var för spännande i paketet. Kramisar Tina

Ida sa...

Vad har du fått hem för roligt??!!

mitt liv som jag sa...

Åh, jag vill inte heller börja jobba igen, det är ju bara så himlans gött att vara ledig!

Må så gott och njut av dina kvarstående lediga dagar! Kram Jennifer

CreandoPhoto sa...

Ha, ha, ha...känner igen det där med paket :) Det trillar ner ett och annat här också. Som han och jag har lite olika uppfattning om nödvändigheten i. Oftast kameraprylar kan jag avslöja... :)

Ehh, det låter förresten som att vi har varit kursare lika länge då. Ett halvår kvar va?

Kramar

Queen of Kammebornia sa...

Det är verkligen svårt att förstå hur det ska gå till och vad det ska vara bra för! Vad spännande med paket! Kram!

CreandoPhoto sa...

sv; Ha, ha, ha...jag tror att jag kommer att hamna precis där. Det roliga är ju att jag går en massa andra kurser på nätet och så...men just den här har liksom låst sig :)

Jag hejar på dig, så kan du heja på mig när det brinner i knutarna här :)