lördag 5 januari 2013

Kniven på strupen

 
 
Äter upp julens sista lussekatt
och undrar om jag verkligen måste vänta elva månader tills nästa lussebak?
Dessa gyllene, goda och söta små djur. Beroendeframkallande.
Tjyvbak kanske?
 
Fast mest längtar jag efter sommar, sol och bad.
Eller åtminstone efter vår, fågelsång och härligt fotoljus.
För det här är för trist, en enda lång transportsträcka.
Som jag tillbringar med att dag in och dag ut försöka bli färdig med min fotokurs.
Femton dagar kvar, innan portarna stängs.
Då jag ska vara klar OCH godkänd.
Fast det sägs ju att man jobbar bäst under press.
 
Kniven på strupen var det.

 

5 kommentarer:

Ida sa...

Jag kom in och är så glad att jag fick tipset av dig! Kommer säkert vara väldigt ambitiös i början och sen sitta där precis som du med kniven på strupen- sån är man ju! Vacker bild förresten! Kram

Helenas enkla vardag sa...

Det stämmer faktiskt att man jobbar bäst under press! Du klarar det ska du se!
Kram Helena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det kommer du fixa! Vad är det för en kurs du går? Ja skit, hur kunde jag glömma nämna att jag träffat dig IRL? Jag får hålla hårt i Maja när vi ses nästa gång, jag vill nämligen gärna ha henne kvar. Kram

Jennica... sa...

Usch ja, transportsträcka var rätta ordet! Januari och februari är inga höjdarmånader direkt.... men men, vi får bita ihop och hitta på roliga saker istället! :)

Kram!

Limetwig sa...

Oh ja våren... Man fick allt lite förkänningar i går! Tycker det ska bli tidig vår i år :) Jobbavpå du hinner helt säkert! Kram