söndag 13 januari 2013

Häxan Surtant

 
 
Söndag och jag går mest och muttrar för mig själv.
Över att helgen går alldeles för snabbt, över alla grejor som ligger utspridda överallt.
Över att jag glömmer att köpa jäst när jag ska baka bröd
och över att behöva krypa ut på vinden genom en Fort Boyard-lucka med en bunte julsaker.
Muttrandet är inte det minsta klädsamt. Inte. Det. Minsta.
Men jag gör det ändå, vankar runt som en pensionär som spottar och svär.
 
 
Fast världens godaste fisksoppa är under tillagning.
Ljusare kvällar börjar nå oss och tulpaner står på bordet.
Tulpaner, mina favoritblommor.
Nog ska det bli bra ändå.

3 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Det låter som om förutsättningar för ljusning finns. Tur det! :)

Ha det bäst!

Helenas enkla vardag sa...

Jag känner igen mig precis, vissa dagar är det bara så att man blir sur på det mesta som kommer ivägen!
Hoppas det känns bättre i morgon, när du vaknar upp till dina fina tulpaner!
Kram Helena

Anna Margareta sa...

Idag är det måndag. Man måste älska måndagar. Att vara pensionärssur drabbar oss alla. Kram