torsdag 17 januari 2013

En helt ovanlig torsdag

En helt ovanlig torsdag är barnen hos farmor och farfar
och jag tar akut komp.
 
Har ett helt hem för mig själv och vet inte när det hände senast.
Jag unnar mig någon extra timme i sängen
innan jag ger mig in i striden mot tvättberget Arne.
Denna giganternas gigant....
Delar tomheten med enbart svenska flickor, sådana som Miss Li och fröken Marklund.
Dom kan sjunga dom och fungerar utmärkt som sällskap.
 Äter smaklös pyttipanna (i brist på annat) framför datorn och frotterar mig i bloggar.

Sen fortsätter jag att utnyttja min tillfälliga frihet
och fortsätter att göra precis som jag vill.
Promenerar ner till stranden klädd som en Michellingubbe.
Och tänker att vinterpromenader kan vara lika ljuvliga som sommarpromenader.
Nästan iallafall.
Ligger ner på mage i den snötäckta sanden som vilken småunge som helst,
och klickar både här och där. Jag vill så mycket, men det blir så lite.

 

 
Lärde mig igår av Anna Clarén att man ska inte vänta på inspirationen,
man ska bara köra på och hitta inspirationen längs vägen.
Så där bara.
En helt ovanlig torsdag.
.


 
 


10 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Galet skönt med egentid när man nar småbarn!

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad underbart med en helt egen dag! Visst blev det fina bilder av det. Jag tror det ligger nåt i det Anna säger, och kanske inte bara när det gäller inspiration... :) Kram

TITTILINA sa...

Tack Nellie. Jag tänker att övning ger färdighet, så det är bara öva, öva och öva som gäller. KRAM

mitt liv som jag sa...

Men du vilken härlig ovanlig torsdag :).

Dina bilder är superfina, jag gillar dem skarpt.

Hoppas kvällen är bra också! Kram Jennifer

Allt och/eller Inget sa...

Vilken härlig dag det låter trots tvättberget. Men jag undrar om du klår mitt, fast det vågar jag inte visa för då skäms jag ;)
Vilka fantastiska bilder du tar!
Brukar du redigera dina bilder, vilket program?

KRam Linda

Jennica... sa...

Superfina bilder! Och vilken klok Anna! Det där tror jag stenhårt på.

Fast jag måste erkänna att sommarpromenader slår vinterpromenader vilken dag som helst, enligt mig! ;)

Kram!

Tindy sa...

Så fina bilder! Den med de små "hoddarna" är jag nog lite förälskad i :9 kram till dig :)

Anna Margareta sa...

Miss Li som är så bra!

CreandoPhoto sa...

Mmmmm, vad jag gillar den sista bilden. Fastnar i den.... :)

Ha en underbar fredagkväll!

Anonym sa...

Härliga bilder!