fredag 18 januari 2013

När allt blir tossigt

Så tossigt det blir ibland. När mammor inte får sova om nätterna,
när barn släpas med till köpcentrum och tiden därinnan och därefter bara bråkar med varandra.
Sånt där syskonbråk med tet och gråt, som bara gör mammor tossiga.
Och rymningsbenägna. För en stund iallafall.
 
Men så kommer sexåringen med små söta lappar, som han skrivit alldeles själv.
Och mamman blir alldeles rörd och stolt. Över hans sätt att säga förlåt och att han kan skriva!
Skriva flera ord som blir till meningar. Amen, han är ju bara sex!
Och dessutom verkar han tycka om mammor fast dom blir sådär sura och tossiga ibland.
Vilken kärlek!
 
 
 
Men nu lägger vi allt tjat och gammalt groll bakom oss och firar fredag.
En riktig fredag med mys, Skavlan (äntligen är fredagarna hela igen) och hela tjottaballongen.
Förutom tacosen förstås - dom spar vi till imorgon.

9 kommentarer:

HönaPöna sa...

sött... och det där ordet är ju ett väldigt bra att kunna stava till, eller säga, när tossigheten har gått över!
Önskar dej en skön fredagskväll!

House number 11 sa...

Åh, sötnosen! Ja, visst älskar de oss, med alla fel, skrupler och skavanker! Och vi dem!;)
Kram Jenny

mitt liv som jag sa...

Att bli sådär tossig känns igen kan jag lova.

Men så underbara lappar, så gulligt gjort, jag får lite tårar i ögonen.

Hoppas att ni har en riktigt skön kväll! Kram Jennifer

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vilka söta lappar! Klart de älskar sin mamma även när hon är lite tossig, det hör liksom till. :) Kram

Helenas enkla vardag sa...

Men så gulligt! Det är äkta kärlek det!
Kram Helena

Anonym sa...

Awwweeee så gulligt, mitt hjärta brister. Det kommer att gå bra för I.

Lena - gott för själen sa...

Så gulligt! Vad duktig han är.

Kram Lena

Jennica... sa...

Men det där var ju den gulligaste lapp jag sett! Vilken kille! Honom ska du vara stolt över.....och vet du, som mamma får man vara lite tossig ibland! :)
Kram!

Allt och/eller Inget sa...

Men guuuud så sött! Jag blir nästan också tårögd. Flåt. O vad fint sagt.

Och mossig, så sött sagt. Jo tårögd blir man när de säger/gör sådär fina saker. Häromdagen blev jag alldeles tårögd över den första huvudfotingen.

Kram och ha det härligt!
Linda