fredag 7 juni 2013

Bästa sättet att starta en fredag

 
Jag ställer klockan och smyger upp före man och barn.
Drar på mig löparkläder. Och mina tillhörande skor som luktar tåjams.
Sen stänger jag altandörren lika försiktigt som en inbrottstjyv.
Utanför möts jag att fågelsång och syréndoft.
Solsken. Frisk och stilla luft.
 
Jag pauwerwåckar ner mot stranden.
Sjasar bort träningsvärken från igår.
Suger in ensamheten och sanden mellan tårna.
Och tänker att, det här är ta mej tusan bästa sättet att börja dagen.
Det blir inte bättre. Det blir det inte.
 

(Nä, jag är inte gråhårig. Bara svettig och vit i hårbotten. Hoppas jag)

 
Så nu kör vi fredag med ett stort vattenglas, nyvakna barn och några timmars jobb.
Sen är det helg igen.
Och jag tänker att det ska bli en chill one.

5 kommentarer:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilken underbar morgon.
Ha en fin kväll.
Kram Pia

My everyday life sa...

Håller med, det är underbart att starta dagen så. Dock kan jag inte skryta om att det är ofta men det händer ett par ggr per år. Så mycket mysigt du gjort i veckan, låter som en kanonvecka. Hoppas att helgen också blir lika bra. Kram Nina

Lena - gott för själen sa...

Ett fantastiskt sätt att starta dagen på! Länge sen för mig nu. Ännu härligare att ha så nära till havet (för det är det väl).

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad underbart! Sådär borde man göra oftare, eller jag i alla fall. Kram

Jennica... sa...

Åhh, bästa starten!! Luften på morgonen är underbar att springa i.
Kramis!