söndag 30 juni 2013

S som i ....

.... söndag,
.... sovmorgon,
....spontanmiddag,
...semesterkänningar,
och Sebastiantårta
 
 
Det blev ju lite rester kvar från gårdagens kalajs.
Nästan till ett helt kompani.
Så vi bjöd in några vänner på spontanmiddag och efterrätt.
Och det är då, när man sitter där,
som semesterfeelingen poppar upp,
trots att det är en lång veckas kneg kvar.
 
Så nu är det bara att kavla upp armarna.
Försöka ladda med sömn och vila.
För att orka med den sista veckan, för den här terminen.
 
 
 
Sebastiantårta
 
3 ägg
2 dl strösocker
½ tsk vaniljsocker
125 g philadelphiaost
3 dl vispgrädde
digestivekex
 
1. Vispa ihop ägg, socker och vaniljsocker.
2. Vispa grädden så att den blir ganska fast. Vänd ner den och philadelphiaosten i smeten.
3. Smula digestivekex så att det täcker en avtagbar form.
4. Häll smeten ovanpå de smulade kexen
och smula sedan ytterliggare lite kex som läggs ovanpå smeten.
5. Ställ den i frysen, i minst 4 timmar.
 
Ta upp den en stund före servering.
Dekorera med jordgubbar eller nåt annat gott.
 
 


4 kommentarer:

Bara Sara sa...

Ja visst är det lätt att få semesterfeeling - man är uppe alldeles för länge fast klockan ringer tidigt!

Ha en bra jobbvecka!
Kram Sara

Jennica... sa...

God morgon och GRATTIS till vinsten! :)
KRAM!!

mitt liv som jag sa...

Den där tårtan ser väldans god ut!

Hoppas du får en bra jobbvecka innan semestern. jag jobbar nästa vecka också men sen så ska jag njuta av ledigheten :).

Ha det bra! Kram Jennifer

TITTILINA sa...

Tack Jennica!
Du visste innan jag visste! Fick precis veta!
Gud vad roligt och vad glad jag blir!
Kram