måndag 24 juni 2013

När husfrun är borta..


Jag är tillbaka nu.
Efter att ha firat nyblivna fyraåringen.
Och taxat in hennes födelsedagspresent -
två dagar på Astrid Lindgrens värld.
Med övernattning i stuga. Och ljuvligt sällskap.
Girls-vacation-only!
Med pannkaksbuffe, med vackert väder, med kiknande barnskratt 
och med två mammor som tycker att Kling och Klang rockar fetare än Kent.
(Eller iallafall med en som tycker så.....)

Men ni kan tro att det händer grejer när frun i huset är borta.
Trappan får vit färg på sig.
Den förfärliga tvätthögen förminskas.
Och jag lyckas hamna i fototävlingsfinalen
Jisses Amalia, vad glad jag blir!
Och överraskad!!!!
Och om nu nån skulle vara sugen på att rösta på någon av bilderna,
så går det bra HÄR.



5 kommentarer:

Bara Sara sa...

Låter great! Både med tjejdagar och allt som händer hemma när du varit iväg, eller kanske främst beroende på att det blir mer arbetsro när barnen är iväg på annat! Kram Sara

Lena - gott för själen sa...

Har röstat på din bild redan! Grattis till finalplatsen.

Kram Lena

mitt liv som jag sa...

Allt det där låter ju toppenbra :).

Grattis till finalplatsen ska kika och rösta.

Ha det gott! Kram Jennifer

Anna Margareta sa...

Men så kul att du är i final! ALV är sjukt bra. Mat och kaffe överallt. Tokgillar stället. Kram!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Klart jag ska röta på din bild!!!!! Grattis till finalplatsen. :) Kram