söndag 16 juni 2013

The fantastic four

 
 
Jo, vårt hem fylldes av små prinsessor på löpande band igår.
Och en och annan riddare oxå såklart.
Alla för att fira vår fantastic four-year-old. (Minus en vecka)
Jag tror att det var det sötaste jag sätt på länge.
En hel hög med små rysch-pyschade figurer.
Mest tyll vinner, typ.
 
Men jisses vad kalas tar slut snabbt.
Jag hann nästan inte med att andas där under två timmar.
Jo för så fort går det.
Det är paket som ska öppnas, korvar som ska dekoreras med senap och ketchup.
Barn som behöver hjälp på toaletten, tårt- och gottebord som det ska bjudas på.
Godispåsar som ska gömmas och ihopdiktade historier om den
hemlige-riddaren-som-sprungit-utanför-under-natten-och gömt-en-skatt-till-alla-barnen
som ska berättas.
Hepp!
 
Men alltså vila, det får man göra när man blir gammal.
För igårkväll var det inte tal om nåt sånt.
Nej för tusan.
Då var det barnfritt, dans under bar himmel tills efter midnatt
och hoppa-över-lerpölar på vägen hem över slätterna.
En helt vanlig lördag alltså.
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Barn- och vuxentid i en skön blandning alltså.

Kram Lena

Ann-Louise sa...

Åh, vilken fin prinsessa!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Så mycket tyll! Jag måste erkänna att jag våndas lite för den där tyll- och prinsesse-perioden. Men lite gulligt är det också... :) Kram!