söndag 9 juni 2013

Skåne visar sig från sin bästa sida

 
 
Jag vet inte vad som har flugit i mig på sistone.
Kanske är bara den där lilla träningsdjävulen på axeln som puffar mig med sin treudd?
Men jag tycks ha fått konditionsug i kroppen och lite sunt förnuft i knoppen.
 
Så jag ställer bilen hemma och hoppar på cykeln istället.
För att styra kosan mot det där stället som är beroendeframkallande.
Tar frivilligt slingriga omvägar på landsbygden för att se
Skåne som visar sig från sin bästa sida.
Med hallonodlingar. Med äppelträd i blom. Med midsommarblomster.
Och med små gathus som jag passerar i den lilla, lilla byn.
 
 

 
Jag försöker se sportig ut i mina nytvättade löpartajts och mina tåjamsluktande gympadojs.
Men misslyckas enormt med min tantcykel el classico.
Och med barnsadel på pakethållaren.

 
För att inte tala om när jag trasslat ner bajken ner i diket för att plocka blommor,
medans ortens käcka, högspeedade klubbcyklister kör förbi i ett svisch.
Det är då jag känner mig som Ferdinand.
Som trivs bäst när jag får knycka blommor längs landsvägen.

 
Fast det där med motion - det ger mersmak minsann!

6 kommentarer:

Bara Sara sa...

Fast även om det inte är högintensiv träning så är det ju härlig motion och en njutning för själen så jag tycker det låter toppen! Kram Sara (psst, vilka vackra foton!!)

CreandoPhoto sa...

Vackert har du det där du susar fram på kärringhojjen :)

Nellie - the Flying Hippo sa...

Tänk vad de missar, klubbcyklisterna alltså. Vad kul att motionen ger mersmak. Sommaren brukar vara tacksam på det viset, det är ju så härligt att vara utomhus! Kram

Mittgodastefinaste sa...

Härligt!

Jag brukar också försöka se lite sportig ut ibland men lyckas inte så bra!

Kram Jenny

Lena - gott för själen sa...

Härligt att det givit mersmak. Haha förstår känslan när cyklisterna drog förbi!

Kram Lena

Jennica... sa...

Åhhh, vad du är duktig!!! Kanonbra jobbat! Sommaren är härlig, man får till och med igång träningen - inte så dumt!
Kram!!