torsdag 27 juni 2013

Det är ingen ordning alls

Det är ta mej tusan ingen ordning alls här på torpet.
Saker som ligger huller och buller.
Konditionsträning som gått på semesterledighet.
Och Yogautmaningen - den ska vi bara inte tala om.
 
Jo, jag var ju på yogaklass hos Nellie för två veckor sen.
På sån där poweryoga.
Sån där yoga som ger träningsvärk i baksida lår. I en vecka.
Yoga som yoga tänker ni. Men nixon-dixon säger jag.
Kundalini - kanske lite mer andlig och stretchig.
Poweryoga - lite mera power. Styrka. (= träningsvärk)
Men förbaskat kul, även om jag stundtals lufsade runt som en elefant.
 
Men den där yogautmaningen som jag dyrt och heligt lovade mig själv...
Den där utmaningen med att yoga eller meditera lite varje dag under en månad
- den har det blivit lite si och så med.
Inte helt hundraprocentig kanske...
 
 
Men nu är det torsdag. Och helgen har redan börjat för mig.
Och jag har luftat mina ostbågsluktande löparskor.
Kutat fortare än vanligt. Och nått mitt andra mål.
Fem kilometer under trettio minuter.
Och sånt måste alltså bara firas. Med något bra.
Med något jag funderar på.
För två par löparstrumpor verkar väl vara lite trist?

6 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Du har sååå fina bilder på din blogg, många skulle jag kunna ha som tavlor på väggarna. Känns fantastiskt bra att få äran att ha dig med oss på våran dag!

Anonym sa...

Bra jobbat kompis!

Editor sa...

Kul att du kommit igång med tränandet! Går du nåt på Formtoppen?

Bara Sara sa...

Dina foton är så vackra!! Försök att tänk att all träning som blir av är ändå bra träning - bättre det än att gräma sig att man velat gjort ännu mer!!

Men härligt med fem km på nya tiden. Syggt!

Kram Sara

Allt och/eller Inget sa...

Yoga är ju en riktig utmaning när man kör tuffa former. Har du testat Ashtanga? Så kraftfull. Tränade det innan mina barn fanns. Fantastisk träningsform: den mest svettiga träningsformen jag utfört, mest uthållighetskrävande jag testat, mest träningsvärk någonson (till och med mellan revbenen) , rörlighetsträning, fokusering, koncentration, mmmm Jag sjuuuuukt bra träning. Tänk att den träning då ändå gör är bra, oavsett om det är mindre än du tänkt dig eller inte. Kör på i din takt som fungerar för dig i nuet, resten kommer med tiden. Om du vill.

Hoppas ert kalasande i dag varit härligt!
Men puh, det är skönt att pusta lite efteråt också :)

Kram kram Linda

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ha ha, visst ger poweryoga träningsvärk allt. :) Jag håller med dig, det är svårt att få till, eller är det egentligen det? Det är i alla fall inte för sent, det är sant! Vissa dagar är definitivt bättre än andra, men allt räknas! Kram