fredag 19 juli 2013

And the picknicklife is going on....

 
Jo men vi fortsätter att dra runt på kylväskan och picknickar vidare.
Parkerar oss på stranden för att äta kvällsmat med vänner.
Äter halvfabrikat blandat med hemmalagat, som får en lätt touch av små sandkorn.
Och bjuder gommen på en krispig och knastrig känsla.
 
Vi dricker vin ur barnens älskade plastglas.
Och kollar in när våra tokiga ungar halvdoppar sig i tiogradigt vatten. Brrrr!
Alltså, semestervädret hittills - det har jag inga synpunkter på.
Men den här badtempen - den måste vindarna ta och göra nåt åt....


3 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Livet på en pinne! Badrummen har varit förbluffande hög, i Kivik. Vi har haft mellan 17 och 22, det är ju varmt för att vara Kivik! Hoppas det ökar hos dig nu. Kram

My everyday life sa...

Ja hu jag badar inte heller i havet nu, svinkallt. Men barnen verkar inte bry sig alls. Idag väntar nytt strandbesök men för min del blir det max att jag doppar fötterna. Ha en fin dag. Kram Nina

mitt liv som jag sa...

underbara semester!! Men jag håller med om temperaturen på badvattnet, det hade gärna fått vara lite varmare så att man slipper få värk i fötter och ben :).

Ha en fortsatt härlig semester! Kram Jennifer