onsdag 10 juli 2013

Hos greven och grevinnan


Vi är hemma nu.
Efter att ha bott i greven och grevinnans residens några dagar.
Och fallit handlöst för den halländska kustremsan.
Den som skiljer sig så från Guldkusten.
Med grovkornig sand och milslånga stränder.
Och en spridande känsla av att vara utomlands.
Nånstans på engelska vischan.

 

Grevparet var naturligtvis inte hemma.
Men dess nära släktingar dock - våra vänner,
som skämt bort oss med god mat och härliga skratt.
Och en sån förbaskat bra fortsättning på semestern.

 

För att inte tala om återseendet med min gamla vapendragare, från högskoletiden.
Som jag inte träffat inte träffat på två år.
Men har den finaste vänskapen med och bara fortsätter där vi slutade.
Som om vi fortfarande var korridorskompisar och träffats dagen innan.

Jag är lycklig lottad! Jag vet.
Men alla dessa fina människor i mitt liv.

4 kommentarer:

Bara Sara sa...

Härlig beskrivning av fina semesterdagar! Hoppas det kommer ännu fler fina dagar! Kram Sara

Unknown sa...

Ja vi har det fint i Halland.

Anna Margareta sa...

Så härligt och vilka underbara bilder. Stor kram!

mitt liv som jag sa...

Det låter fantastiskt och vilka fina bilder!
ha en fortsatt bra semester. Kram Jennifer