tisdag 30 juli 2013

Undantagstillståndet

(bloggerska, syster och mamma)
 
Vi är hemma nu.
Efter sköna dagar i nollåttornas land.
Och jag befinner mig i undantagstillståndet, som Li Palm kallar det.
Tillståndet då man bara är sig själv.
Inte mamma. Inte förskollärare. Inte städerska. Inte Ica-shoppare.
Man bara är. Sig själv. Med sig själv.
Sådana undantagstillstånd som oftast uppstår när hela familjen gått och lagt sig,
om man själv får skrota runt, fast man egentligen borde sova.
Göra vad som helst. Eller inget vettigt alls.
 
Som nu. När jag har undantagstillstånd.
När jag är helt för mig själv och inte kan låta bli att snabbt kolla igenom
bröllopsbilderna från i lördags. Fast jag borde sova nu. 
Istället för att vara trött som ett as imorgon.
Men det där undantagstillståndet. Det är värt det.


3 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Så fina ni är. Jättefina klänningar. Gillar din glada med prickar!

Hörde också hennes Sommar. Gillade det.

Kram Lena

Louise sa...

Så fina ni är allihop

Jennica... sa...

Bra ord! Och det är ett viktigt tillstånd....bra att få vara bara sig själv också ibland. Det behövs!
Kramis!