tisdag 23 juli 2013

När man bjuder på världens längsta parentes


Jag lämnar han-jag-är-gift-med och lillsnäckan hemma.
(Lillsnäckan som är på go bedring och lyckats få en ny kofta,
trots att jag lovat mig själv, dyrt och heligt, 
att inte köpa en endaste liten sytråd ens, på Pomprean.
Men hur lätt är det att stå emot när ens halvtokiga shoppingvännina ringer upp 
och frågar om jag ska ha nåt?
När jag dessutom är så pass kär i den lilla sländkoftan,
att jag önskar att den fanns i vuxenstorlekar?)

Så drar vi till playan.
Jag och Big Bro.
Äter äggmackor med Philadelphiaost, i brist på Bregott.
Chillar med iste.
Och så badar jag. 
Alltså inte doppar mig, utan B-A-D-A-R!
För första gången.
Skvätter vatten på fyra ungar som hänger mig i hasorna.
Och känner att så här ska det ju vara!
Även om det bara är 17.8 grader i vattnet.
Det är sommar på riktigt och jag vill bara ha mer och mer.



7 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Så härligt! Den här sommaren har jag faktiskt också badat på "riktigt" och lekt i vågorna med min lilltös, underbart trots det kalla vattnet.

Ha ne fortsatt härlig sommar! Kram Jennifer

Helenas enkla vardag sa...

Hua det lät kallt. Men samtidigt mysigt att tordas sig i och bada.
Kram Helena

Jennica... sa...

Den där koftan har min lilla Johanna också, den är ursöt! Och även jag har önskat att den fanns i vuxenstorlek! :)

Vad modig du är! Själv har jag inte badat, bara doppat mig....typ ett par gånger. Annars tycker jag det räcker att springa runt i vatten till knäna, det är ju midjehögt på Johanna! :)

Kram!

Christina sa...

Den där lilla koftan var minsann otroligt vacker, trollsländor är så Vackra!
förstår att du inte kunde motstå den.
Kram Christina

Bara Sara sa...

Underbart!! Både med läcker kofta till lill och att bada på riktigt! Kram Sara

Queen of Kammebornia sa...

Ja, mer och mer! Det låter underbart! Stor kram!

Anna Margareta sa...

Modigt! Jag hade aldrig gått ner i det vattnet frivilligt. Kram!