måndag 15 juli 2013

Lugnet.Tystnaden. Och jag.


Jag blir väckt under vargtimmen och sen vägrar min kropp somna om.
Så jag tassar neråt trappan. Tyst på tå.
Utfodrar min skrikhungriga mage för att få ro.
 
 
Men inget hjälper. 
Så klockan fem drar jag på mig löparkläder för att möta en ny sommarmorgon.
Gåendes.
För att slippa trilskas med det onda knät.
Och få vara alldeles själv en stund.
Se solen höja sig högre och högre över horisonten.
Och bara få njuta av lugnet och tystnaden.
Alldeles för mig själv.





6 kommentarer:

Bara Sara sa...

Låter som en underbar start på en dag!

My everyday life sa...

Åh vilka vackra bilder du bjuder på idag. Underbart med morgonstund för sig själv. Jag ska försöka att få det imorgon. Kram Nina

Nellie - the Flying Hippo sa...

Trist att inte kunna sova men du gjorde ju något bra av det. Morgonstund kan verkligen vara magisk. Kram

Lena - gott för själen sa...

Smart val att ge sig ut istället för att ligga och snurra i sängen.

Kram Lena

Fru Sederblad sa...

Bästa starten på en dag. Bästa!

Unknown sa...

Sista bilden, min favorit.