söndag 7 juli 2013

Kanske att det är årets skönaste känsla

 
Jag struttar omkring barfota i den lilla trädgård vi har.
Stöttar upp tomater, stångbönor och sockerärtor.
Låter de sista växterna från uterummet, få flytta ut.
 
 
Släcker efterlängtat, mina gröna vänners törst.
Fixar och donar. Gör sånt som jag länge tänkt göra.
Känner huden som orutinerat blivit lätt kräftfärgad av solen.
Huden som kommer behandlas varsamt imorgon med hög faktor.
Som kompensation för dagens glömska och lättja.
 
 
Men nu håller vi söndagskväll och konstaterar att imorgon är det måndag.
En semestermåndag. En vardag utan att klockan ringer.
En vardag som känns som lördag-hela-veckan.
Kanske att det är årets skönaste känsla.
 

4 kommentarer:

Ida sa...

Så fint det ser ut, jag vill också gärna ha ett litet planteringsbord! Kram

Lena - gott för själen sa...

Så underbar känsla med semester! För mig innebär det oftast att varva med att få nåt vettigt gjort och att bara slappa.

Kram Lena

Jennica... sa...

Vad fint du beskriver det! Precis så där är det ju!
Kram!

Nellie - the Flying Hippo sa...

En härlig sommardag, i all sin enkelhet! Underbart! Kram