tisdag 1 oktober 2013

Istället för bullbak


Helst av allt skulle jag bara vilja stå i köket idag
och köra ner händerna i en riktigt stor och mjuk deg.
Låta barnen spilla mjöl lite här och där på golvet
och sen äta upp de nybakta kanelbullarna med varm choklad som tillbehör.
Så som man ska göra på Kanelbullens dag.
Enligt mitt tycke.
 
Men det blir inget med det.
För det blir en dag (till) fullspäckad med jobb.
Från morgon till kväll.
Och just nu passar det inte alls in i min image.
Nä, nu vill jag vidareutveckla soffpotatisyogan till en högre nivå
och ligga där och torka näsan min med lil´sis
Hello Kittyprydda näsdukar.
I lugn och ro.
Med oktobermörkret utanför.
 


7 kommentarer:

Jennica... sa...

Åhh, har missat kanelbullens dag!!! Gud så gott!! Och jag som börjat ett nytt liv idag. Igen. :)
Kramar!!!

Bara Sara sa...

Fast kanelbullens dag är väl först på fredag!? Kram Sara

TITTILINA sa...

Sara: Fasen vad rätt du har! Det är på fredag. Då är jag ledig. Då blir det fasen bullbak alltså...

Kram

Helenas enkla vardag sa...

Ha ha vilken tur att du är ledig på fredag.. kanske jag med skall baka då?
kram helena

mitt liv som jag sa...

Här får det bli köpebullar :), det hinns tyvärr inte med något bullbak (orkas inte med heller för den delen).
Ha det gott! Kram Jennifer

Madame Edith sa...

Härlig bild på underbara blommor, blev inget bullbak här heller idag, däremot lite GI-frallor :)

Kram Madame Edith

Nellie - the Flying Hippo sa...

Baka bullar känns väldigt avlägset för mig, men vet inte om jag ska tillägga tyvärr så då är det nog ok. :) Kram