onsdag 20 april 2016

Att få en knuff där bak


Det där med föreläsningar verkar jag ha snöat in på sistone.
Jag har alltid haft en förkärlek till sådana.
Dels för att man brukar känna bekräftelse och att man gör bra saker i livet - jiiiihaaaa!
Dels för att man lär sig nya saker och inspirerars.

Och igår hade jag turen att hänga på mitt livs första 4goodevent.
Ja jag säger tur, för tack vare Fru Sederblad vann jag en biljett dit!
I det här fallet fick jag mest lärdom och inspiration.
Och choklad!
Ja bara det att få en goodiebag som innehåller mörk choklad får mig att bli som ett barn på julafton.
Jodåsåatt.

Och så alla dessa inspiratörer!
Anna Benson - som ser möjligheter i allt! Och är så satan-i-gatan-driven!
Sofia Wistam - som bjöd på fantastiska familjehistorier 
men även berättade om när cancern knackar på dörren.
Måns Möller - som fick publiken att skratta så de grät hysteriskt! Jo säkert.
För att några minuter senare få alla knäpptysta och berörda av hans berättelse om sin autistiska son.


Och så sist, men inte minst. 
Och egentligen först ut på scen - Sandra Mastio.
Denna energisprudlande, underbara kvinna som inte kunde laga mat för några år sen,
och numera kan titulera sig som Sveriges mästerkock!
Amen hur coolt är inte det?
OCH i.n.s.p.i.r.e.r.a.n.d.e!


En sån kväll, var precis vad jag behövde.
Att få en knuff därbak och hitta mod att försöka göra ett av de där projekten jag tänkt på.
Mod och inspiration - det kan man komma långt på.






Inga kommentarer: