lördag 23 april 2016

Vinyoga


Det är inte klokt vad man hinner en lördag när man bara behöver köra en leverans till barnaktiviteter, istället för tre.
Jo som t ex att färga vita kläder solrosgula.
(Someone's soon going to be a Minion! - and yellow is hardly not the new black)
(Jag förstår faktiskt inte varför jag skriver det på engelska. Jag brukar ju säga saker opedagogiskt 
på engelska till han-jag-är-gift-med för att barnen inte ska fatta vad jag säger.
Men ni är ju vuxna OCH fattar. Och det gör ju för all del mina barn också...... Numera)

Man hinner även bereda plats för både gång och andningsluft i förrådet.
Genom att fylla en hel kombi med onödiga saker från åttiotalet och framåt.
Och gladeligen köra eländet iväg till tippen.
Det är något renande med att slänga saker där.
Som en andlig och spirituell dusch.
Eller reinkarnation - gamla saker får så småningom nytt liv.
Och mitt ekorrsamvete lättas.

Efter en sån dag kör jag vinyoga.
Inte yinyoga med Y!
Utan vinyoga med vin.
Inte fullt så spirituellt. Eller meditativt.
Men ändå ganska gott.

Inga kommentarer: