söndag 24 april 2016

Vitsippor och danska för nybörjare

Jo, det varde sol.
Och ingen är gladare än jag för det, när jag vaknar.
Hela jag är inställd på evighetslångt ösregn och så skiner solen!
Med löfte om mer!

Det blir utomhusfotografering idag.
Med en stor härlig dansk/svensk släkt.
Och jag som inte är den vassaste kniven i lådan, när det gäller språket-på-andra-sidan-broen
får lära mig ett nytt ord.
Fisketiss.
Som krokodilfis. Men på danska.
Och kanske med en helt annan betydelse egentligen.
Fast som jag tycker låter hur roligt som helst.
Och det får iallafall människor å le.



Fisketiss och vitsippor.
Jo, det pluppar upp sådana med.
Vid vägkanten, nära hembygden.
Och jag blir så till mig, så jag måste åka och hämta lil'sis.
Köra tillbaka igen och göra som alla andra fotografer gör såhär års.


Annars är det? På träningsfronten?
Jodå. Tackar som frågar.
Det har blivit lite den här veckan med.
Och man behöver inte läsa dom här sista raderna.
Det behöver man verkligen inte.

Måndag    5 km powerwalk
Tisdag      V I L O D A G
Onsdag     60 min yoga
Torsdag    5 km löpning
Fredag      7 km löpning
Lördag      6,5 km powerwalk
Söndag.    35 min intervallträning





Inga kommentarer: