tisdag 12 april 2016

Balans. Och ingefära


När jag gick in i väggen för tretton år sen, fick jag träffa en underbar kvinna.
En coach.
Hon fick mig att inse, att alla de egenskaper hos mig själv som jag föraktade 
- som fått mig att bli sjuk - också var dom som drev mig framåt i livet.
Och att de i grunden var positiva. Så länge jag balanserade dom rätt.

Balans.
Det är svårt det där.
För det är så lätt att få gungbrädan att tippa över.
Att det blir för mycket av det goda.
Jag tränar fortfarande på det där.

Försöker lyssna av min kropp och mina känslor.
Att gå på magkänslan.
Jag är så mycket bättre på det här denna våren, än förra.
Den här våren står jag stadigare på marken.
Utan att leran under mina fötter försöker få mig att glida isär.

Balans.
Yin och Yang.
Förstånd och klokhet.
Motion och choklad.
Vatten och vin.
Fritid och sömn.
Shopping och ekonomi.
Socker och ingefära.

Socker och ingefära....
Det blir det mycket av idag.
En tidig tisdag, med barn och deras kompisar i huset.
Juliga saffransskorpor och vårknäckiga kola-med-ingefära-kakor.
Bakstök och terapi.
Latte och ingefära-shots-kok.


Mitt liv idag.
Med balans. Och ingefära






1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det är verkligen svårt med balans men jag tycker du verkar klara det fint. Jag har saknat ingefärashotsen under semestern, och är såklart lite krasslig nu.