söndag 17 april 2016

Jäklar i min skokartong vad man kan inbilla sig saker

Den här helgen går jag på föreläsning.
Glufsar i mig en fantastisk frukost (ja inkl. croissant och nutella) 
och ett och annat relations - och uppfostringstips.
Med de fem kärleksspråken i mitt hjärta, cyklar jag hemåt.
Upplyst! Klok! Och nytänkande!
Jäklar i min skokartong vad jag ska köra peace, love and understanding.
Med lil´sis. Big Bro. Och han-jag-är-gift-med.
Jag ska lära dom allt jag kan!

Det visar sig vid hemkomsten att,
 jag först måste lära dom att inte avbryta mig fyra gånger på en minut.
Att dom ska lägga ner diskussionen om hur vida jag säger kärleksspråk eller kärleksbråk.
Att jag är en kvinna av hormonell karaktär.
Och att jag ibland, ja ibland, har fruktansvärt kort stubin.

Alla mina kunskaper om peace, love and understanding far åt helsike och jag far in i tvättstugan.
Mumlar allt möjligt för mig själv och är argare än ett premenstruellt bi.
Satan i gatan.
Och jäklar i min skokartong vad man kan inbilla sig saker.
Att jag ska komma hem efter en föreläsning och att jag resten av lördagen 
ska vara en älskvärd fru och en vinna första pris i best-mum-in-the-world.
*hmrpf*


Idag har surmolnen lättat.
Och vattnet blivit lugnare.
Jag tar sovmorgon och klipper till på en powerwalk.
Rensar hjärnan och fyller sen på min kropp med Burger King.
Jag låter lil´sis läsa högt för mig.
Medans jag nästan somnar bredvid, av trötthet.

Så.
En helg.
I runda svängar.

Och så en träningsvecka nedan.
I uppförsbacke. 
Men ändå.

Måndag   5 + 2 km löpning
Tisdag     60 min Styrka/Smidighet
Onsdag    Räknas rotfyllning? Okej då - V I L O D A G
Torsdag   3 km löpning (inkl. backträning)
Fredag     5 km powerwalk
Lördag     5 km löpning
Söndag    8 km powerwalk

Inga kommentarer: