fredag 15 april 2016

Sommarkläder och skidsemester

Det är konstigt det där.
Ena dagen, bokar man skidsemester för tvåtusensjutton.
Den andra, köper man kläder till skolavslutningen.

Kavaj.
Det ska gärna vara högtidligt och kavaj.
Iallafall om man heter Big Bro i den här familjen.
Vi brukar köpa en om året för att sen bara använda den en eller två gånger.
Jag vet,  fruktansvärt oekonomiskt.
Fast jag har rackarns svårt att säga nej till en man som vill vara stilig.
Om jag fått bestämma, hade jag köpt HM-kostymen nedan.
Men det får jag ju inte längre. Fast den andra outfiten det blir bra det med.



Big Bro och lil'sis smaskar chokladbullsgoja.
Det är tveksamt om de bakar för att ha något till fredagsmyset ikväll.
Eller om det är för att få in så mycket som möjligt i munnen redan nu.
Innan chokladbullarna är färdigbakade.
Fast vem är jag att ha tveksamheter?
Jag har redan ätit upp en hundragrammare, mörk med blåbär.
Typiskt mig.
Typ.



Inga kommentarer: