söndag 28 februari 2010

Favorit i repris?

Ja åtminstone inte i förmiddags. Två minuter efter öppningstid var jag och lilla E inne på jourläkarcentralen i Trelleborg. Tack och lov var det inte alls samma stora folkmassa där som vi stötte på igår. Men hela besöket tog ändå drygt en och en halv timme och någon penicillin fick vi inte med oss hem. På sätt och vis skönt för jag vill inte hälla i henne en massa mediciner om jag inte behöver. I nuläget såg det inte ut att vara nån öroninflammation, men jag liksom läkaren vet ju att det kan ändras på en timme. Men nu är det snart vardag och min tröst i det hela är, att om lilltjejen skulle bli ännu sjukare så får vi gå till vår vanliga örondoktorn och det är en trygghet i sig.

Men i eftermiddags blev det iallafall en favorit i repris. Jag och I åkte till vårt favorithak för att återigen kolla in påskutställningen och ta en fika på Farmor Idas Café. Vi har börjat med belöningssystem här hemma för slippa tråkigt tjatande. I får ett klistermärke varje gång han är duktig och sköter sig när vi vuxna pratar i telefon (det är nämligen då han hittar på som mest hyss) eller stannar när vi säger till honom när han vistas utanför hemmet. När han samlat ihop 5 klistermärken får han hitta på nåt skoj på egen begäran. Och eftersom han älskar Vellingeblomman och ville åka dit, så fick det bli så. Det blev iallafall en mysig eftermiddag och det ska bli spännande och se vad det blir för aktivitet nästa gång. Jag föreslog bio eftersom han aldrig varit på det, men han ville hellre åka till Niklas (E´s gudfar)kontor och rita på deras whiteboard!!! Taget, tänkte jag :-)

Inga kommentarer: