onsdag 10 februari 2010

Här är ditt kylskåp


Japp, så ser det ut hemma hos oss. Nedersta kylplan tillhör numera E. Varför nederst undrar ni? Jo för tanken är att hon ska kunna öppna kylen, välja nåt smarrigt hon är sugen på och fixa käket själv...

Nä skämt åsido. Men galet mycket burkmat finns det, redo för en hungrig madame. Satt och bläddrade i en folder från BVC om barnmat och recept - först då slog tanken mig att jag kanske borde ha dåligt samvete för att jag inte lagar mer "riktig mat" åt henne. Men det har jag inte. Jag tycker det är superbra att laga egen mat till hela familjen, stora som små, och jag ska försöka göra lite även till E. Men det är inget löfte.

I vissa kretsar (tack och lov inte i mina) verkar det vara bannlyst med burkmat. Alla ni som såg tv4´s nya serie "Solsidan", vet vad jag menar. Men förra sommaren var Mat-Tina sommarpratare i radion och hon tog just upp detta. Det visade sig att denna framgångsrika kvinna och kock gett sin son hur mycket burkmat som helst och att hon tyckte att det var bra mat!

Vi har iallafall övat pincettgreppet idag vid lunchen. En lycklig liten E har jagat ärtor för glatta livet - en del hamnade i munnen och en del på golvet. Men kul var det!

Inga kommentarer: