tisdag 23 mars 2010

En gång till, en gång till....

Ja vad sjutton, jag kör en lista idag med.

Dagens frukost: Ja jag är ju en vanemänniska när det gäller frukost – havregrynsgröt you know…
Dagens utflykt: Till simhallen för babysim
Dagens risktagande: Iiiiihhh…febern och hostan som går här i byn är visst RS-virus!! Borde kanske egentligen inte gått utanför dörren?
Dagens lättnad: Finfint besked om en rejäl skatteåterbäring från Skatteverket. Välkommen pengar! (om än i augusti)
Dagens lunch: Ost och broccolisoppa
Dagens ingengörsjobb: Räknas det om man satt igång diskmaskinen? Fast förvisso så är det ju massor av män som inte klarar detta (dock inte min), så jo det gills nog.
Dagens mellis: Macka med youghurt.
Dagens tålamod: Tja, en treåring kan vara ganska tetig mot sin lillasyster ibland.
Dagens insats: Har tagit semester från hjältinnedåden idag ;-)
Dagens fina: Fröken Sophie som tog hand om en nästan ledsen I på dagis imorse. Själv hann jag inte ut ur kapprummet förräns ett litet leende letade sig fram över hans läppar.
Dagens middag: Rester från igår
Dagens tv: Snart blir det Desperate Housewifes
Dagens skratt: (vid middagsbordet) Jag berättar för I att lillasyster inte äter bröstmjölk längre. Han tycker att hon ska fortsätta med det, men jag säger att det inte går för den har tagit slut. I tar då tag i mjölkpaketet och säger: Du kan ta den här och hälla i dina bröst!”
Dagens överraskning: Den beställda toastolen har anlänt en dag tidigare än beräknat. Den är också sååååå välkommen – nu kan vi snart använda toaletten på nedersta våningen igen.

Inga kommentarer: