lördag 13 mars 2010

Mello - Grand Finale

Det drar onekligen ihop sig. Om några timmar tänker jag sitta bänkad framför tv´n, iallafall är det planerat så, och kolla in årets Mellofinal! Jag tycker verkligen att det är en av årets tv-höjdpunkter och gillar att hela spektaklet pågår under sex mörka och vintriga lördagkvällar. Sen när allt är slut blir det riktigt tomt....
Årets bidrag har varit allmänt av sämre kvalisort och jag har varit lite besviken och uttråkad mellan varven. Men nu måste jag erkänna att det ser ut att bli en bra final och det ska bli kul att se hur det går. Favoriterna är Salem Al Fakir och Anna Bergendahl - tror kanske något mer på den sistnämda men räds för att den där gamla hårschampomärkesgruppen ska ta hem det. Låten är ju delvis skönt österländsk, men jag som var tonåring på 90-talet kan ju inte låta bli och tänka på Trolls gamla slagdänga "Sommaren i city 1990"! Puh! Det är lite fööööör klämkäckt....



Hade Lady Gaga varit med i finalen i år, hade mina små knattar varit förtjusta och hängt på telefonerna för att få henne att segra! They loves her! E kommer krypandes till tv´n varje gång hon hör "Bad romance" och ligger sen på vaggandes på golvet och diggar!

Psst! Icke att förglömma, Dolphen - hur ska det gå för honom? Kommer han rädda världen? Ja, den som tittar får se :-)

Bilderna är lånade av sydsvenskan.se

Inga kommentarer: