söndag 21 mars 2010

Mamma Mu - var är du?

Ja det undrade säkert vår lilla dotter flera gånger inatt.
Natten mellan fredag och lördag gav inte mycket sömn då E vaknade oftare än en gång i timmen tills halv fem på morgonen, då hon till slut bjöd sig själv och oss på sömn i drygt två timmar!! Det var under denna natt som jag bestämde mig för att nu får det vara slut med amningen. Hon vill bara ligga och mysäta nätterna igenom och det går inte att ha det så. Det sägs att barn börjar sova hela nätter vid 8-10 månaders ålder, men det här går onekligen helt på fel håll. Så inatt gick Mamma Mu i pension helt och hållet. Jag hade räknat med många tårar och mycket gråt, men det gick nog bättre än förväntat. J sov däruppe med E och fick henne att somna om utan alltför stora protester, medans jag och I flyttade ner på nedanvåningen. Antar att det inte hade gått lika bra om jag hade legat i samma sovrum och doftat "bröstmjölk".

Inatt är det min tur att sova hos E och det är inte utan att man undrar hur det ska gå? Fast jag tycker det är skönt att första natten är gjord. Och man får ju hoppas på det bästa!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Låter klokt. De små rackarna är så medvetna nu.

Unknown sa...

Go girl! det kommer att gå superbra. finns inga 15-åringar som ammas :-)