måndag 22 mars 2010

Favorit i repris

Dagens frukost: Inget spännande här - havregrynsgröt med mosad banan as usual.
Dagens utflykt: Premiärtur med I till Kyrkans Hus, ungefär som öppen förskola. Påskpyssel stod på schemat. (bild kommer senare)
Dagens risktagande: Lämnade E till farmor för första gången. Jo hon var ledsen väldigt läääääänge. Min lilla morsgris...
Dagens lättnad: Att lillsnäckan faktiskt somnat i vagnen i rullning av farmor. Skönt för dom båda att hon inte var ledsen hela tiden.
Dagens lunch: 2½ korvar med bröd
Dagens ingengörsjobb: Hmmm... när jag satte på åkbrädan på vagnen kanske?
Dagens mellis: En lite halvtradig macka på Kyrkans Hus, men sällskapet var ju däremot underbart!
Dagens tålamod: Att få E att somna om ett antal gånger i natt utan välling eller amning.
Dagens insats: Tagit itu med flera "viktiga samtal" som jag lagt på hög.
Dagens fina: I gav sin lillasyster massage på ryggen idag. Han har lärt sig hur man gör på dagis.
Dagens middag: Köttfärslimpa med fetaost, potatis, sås, inlagd gurka och gelé.
Dagens tv: Saltön
Dagens skratt: När min vännina som också håller på att sluta amma, berättade att hon hade "smygammat" inatt....haha...
Dagens överraskning: Att jag och E somnade om imorse och blev väckta av J först 07.50

2 kommentarer:

JennyB sa...

Så roligt att få läsa dina "dagens-listor"!!!! Ser fram emot många sådana :-)
Kram

Johanna sa...

Håller med. Toppenkul!
Jag smygammar också ibland,när jag inte orkar gå upp vid fyra för att göra välling..