tisdag 28 december 2010

Läser just nu...

Familjens projektledare säger upp sig.


"Härmed säger jag upp mig från jobbet som familjens projektledare. Ett jobb jag aldrig sökt, har någon naturlig fallenhet för eller ens tycker är roligt. Jag har insett att detta bland annat kommer att påverka familjen på följande sätt:
1. Barnen kommer att bära udda kläder, inte ha nån mössa när frosten kommer eller skridskor nästa friluftsdag.
2. Inte heller kommer barnen att gympapåse med sig eller picknick när det förväntas.
3. Den sociala agendan kommer att haverar totalt.
4. Det kommer att bli rörigt och lukta illa hemma. Och ingen kommer nånsin att hitta något (för det finns fortsättningsvis ingen att fråga).

Trots detta väljer jag att säga upp mig. Från och med dagens datum har vår familj ingen projektledare. Jag vill gärna passa på att önska dig, min älskade man, lycka till!"

Gunilla Bergensten, fru

Nån som känner igen sig?

2 kommentarer: