fredag 17 december 2010

Lucka 17

"Granen står så grön och grann i stugan" .....

Tycker det är svårt att få till en fin gran, ni vet en sån där underbar "inredningsgran" som finns i tidningsmagasinen. Mission impossible. Iallafall för min del.
Fick tipset av min vän L att köra på mycket kulor och mycket ljus - små sådana.
Den linjen går vi på i år. Tvåhundra små lampor och kulor i guld, rött och silver. Hade killarna fått välja (vilket de fått göra två år i rad) hade de blåa även hängts upp. Men i år blev de (kulorna Blå) portade.

Först när den dekorerats färdigt i dagsljus, tyckte jag att det blev en variant sämre. På tok för lång giraffliknande hals, med sin långa långa topp. Lite för lång för min smak - inte helt tipptopp.
Men faktiskt, när mörkret lagt sig, så känns den riktigt gemytlig trots allt. Kanske inte så dum ändå? Inte som inredningsgranarna, men väldigt personlig.

Några klappar brevid, blir det inte dagarna innan. Dom julpresenterna som jag slår in, är E snabb på att öppna. Never ending story. Så en vecka framöver får dom gömmas på säkrare ställe och lagom till julafton - ja då får vi köra med kravallstaket.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: