torsdag 9 december 2010

Lucka 9

Idag tog vi fram dom, ingredienserna till julpysslet som jag köpt på Panduro för några veckor sen. Där i affären, hade det klätts en underbart fin gran där julgranskulorna förstås var hemmadekorerade. Jag frestades av deras glashjärtan som målats i silverfärg och slog till på några sådana. Ja det ramlade ner lite annat i korgen oxå, men det har inte hunnit bli färdigt denna pysseldag. Men håll ut, I tjatar om det projektet hela tiden så det ska nog snart vara i hamn.

Iallafall, silverhjärtan. Jag tyckte att det var lite pilligt att måla det snyggt (lite som att få till ett nagellack jämnt och fint) och körde på tre lager (se vänster hjärta). I tyckte det var plättlätt och målade bara lite hur som (se höger hjärta). Och hur ofta är det inte som det enkla blir bäst? Jag tycker nog att hans hjärta blev finast.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: