måndag 27 december 2010

Mätt

Det har ätits julbord i dagarna fyra. Varje gång blir man så galet mätt. Konstigt nog finns det fortfarande ett litet sug efter julmat. Igår var J´s syster med familj här och jag bjöd för första gången på hemgjord sådan. Det var kanske inte första gången jag gjort Janssons eller köttbullar, men brunkålen var det premiär på. Det märktes. Det var inget fel på den, men inte så god som mamsens. Det blir till och jobba vidare på den tills nästa år.

Kvar finns det bara lite sill, skinka och lax. Vi stoppar där nu. Bortsett från en skinkmacka eller laxknäckis till kvällen. Det kan man njuta av några dagar till. Lillasyster tipsade om en ny favorit - knäckemacka med lax, gräddfil och hovmästarsås. Min nya julcraving och den kommer garanterat att hänga med mig nästa år. Tror det slinkit ner en sju, åtta sådana knäckisar sen julafton. Nu är vi på sista varvet...


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

1 kommentar:

Ann-Louise sa...

Ja, visst är det mums!