söndag 20 februari 2011

Sportlov

Söndagskväll. Nyss var det fredagseftermiddag. Jag gick som vanligt och längtade de sista timmarna över att J snart skulle komma hem och att vi skulle få vara tillsammans alla fyra. Hela helgen. Bortsett från några enstaka aktiviteter, men ändå. Härligt! Underbart! Men så fort det går...

Hela veckan har jag haft en mer eller mindre sur rygg. Det tillhör ovanligheterna för min del, men det dyker upp nån gång då och då. Imorse kände jag mig ovanligt stel och gammal, men efter en stund på spikmattan och några yogaövningar för ryggen kände jag mig mycket bättre. Ut med slaggprodukter, in med cirkulation. Det får bli min taktik några dagar framöver.

Imorgon vankas det sportlov - hela veckan. Egentligen började det redan i fredags för vår del. I är långledig (11 dagar) och vi ska träffa goda vänner, fika i massor och förhoppnings få njuta av sovmorgnar. Eller åtminstone få ligga och dra sig lite. Jag gillar verkligen att ha båda barnen hemma - mmmmm...mys!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vi får vara rädda om våra ryggar. Har brottats med dessa problem under veckan också..
Ha ett skönt och mysigt sportlov med dina barn.

TITTILINA sa...

Det kan alltså förknippas med de minsta barnens ålder? Svåra att klä på och sätta i vagnen? Trots = onda mammaryggar? :-)
Ta hand om dig och ryggen! Kram