söndag 13 februari 2011

Trassel

Fem år sen jag besökte en biograf senast. Fem år sen! I låg i magen och var inte mer än någon millimeter lång - nu är han hundratio. Centimeter!
Jag som i mitt förra liv var en riktig filmentusiast... Såg alla i-ropet-movies och hade koll. Nu är kollen på den fronten nada.

Jag och I följde med några kompisar för att se Trassel.
Om det var längesen jag såg en film på bio, så var det ännu längre sen det var en animerad sådan. Vi pratar inte ens om dinosauriernas tid, snarare om Roger Rabbits. Och det här med 3D, det var förstås en nyhet för den gamla. Jo för en unge mannen likaså. Första gången i biosalongen, något förbryllad över de där glasögonen som så gärna halkade ner över nästippen. Den lilla söta nästippen. Mycket nöjd över att få äta godis på en söndag(!?). Tidvis lite läskig för vår fyraplusåring, som kom krypandes upp i knät. Mysigt för mig som mamma att ha honom där.

Summa de kardemumma, blir det fler biobesök framöver. Även om det var lite läskigt, vill han gå dit fler gånger och titta. Och det vill för all del jag med.

1 kommentar:

Louise sa...

Säger bara "gilla". Bio med barnen är det bästa. Ska själv försöka se Trassel på en bio nära mig/oss.
Kram