fredag 25 februari 2011

Vaf

Vaf - Vård av fru. En sjuk sådan. Det är mannens melodi idag.
Min plats är i sängen. Verkar ha drabbats av någon influensavariant. Något jag verkligen kunnat vara utan.

Planerna för idag, var egentligen att åka till Tekniska museet med vänner för att kolla in ubåt och flygplan. Det blev förstås inget med det. I blev såklart besviken, men tröstar sig med att få ha pappa hemma en extradag istället.
Själv känner jag dåligt samvete över att han fått stå över så mycket denna månaden pga sjukdomar i familjen. Men vad gör man?
Man får bara fortsätta längta efter våren och frisk luft. För den kommer snart va´?

Och så får man glädjas åt tex:
- att jag har två fina barn!
- att vi är två och att jag har en man som stannar hemma när jag är sjuk.
- den fula gamla tjockteven som står i vårt sovrum. Trots allt trevligt med sällskap en dag som denna.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Krya-på-dig-kram! <3

TITTILINA sa...

Tack kära du!

Ann-Louise sa...

Hoppas du mår bättre snart!
Kram